SRS KM lördag 10/9

Lördagen den 10/9 går Ekerö BK’s SRS KM av stapeln med Södertälje BK’s klubbholme Slandö Kalv som bas.

Kappseglingen genomförs på en distansbana på Södra Björkfjärden, här hittar du en beskrivning på rundningspunkterna (använd ctrl och + för att göra kartan större, dock samtidigt suddigare. Ctrl och – gör den mindre). Rundningsordningen kommer att meddelas på skepparmötet som hålls 11:00 på Slandö Kalv. Start beräknas ske 12:00 och seglingen tar 2,5-3 timmar.

På kvällen återsamlas alla seglare på Slandö Kalv för prisutdelning och efterföljande fest i SBK’s klubbstuga.

Anmälan görs via mail till kappsegling@ekerobk.se (klicka med fördel på maillänken) med följande uppgifter:

Skeppare Besättning Båtnamn Båttyp SRS-tal (kan ändras vid skepparmötet)

Anmälningsavgiften är 100 kr (betalas på plats till ansvarig funktionär Jan Björnsjö) och den återfås i form av sportdryck till aftersail samt andra överraskningar.

Vi ses på Slandö Kalv!

Seglingskomitten genom Alex Barnard