Klubbmästare

I år blev det en ny klubbmästare Uffe Suhr i Hanse 430. Han seglade med en snittfart på 8 knop. Tvåa kom förra årets KM mästare Mårten med Peter, Kenta och Fanny. Trea kom Lasse Co. i en Carrerra. Det blåste friska vindar på Björkfjärden. En rolig segling tyvärr gick min kick sönder på slutet. Uffe seglade tidigt ifrån fältet med sin stora båt.
Grattis Uffe till en bra insats
Resultat:
I PDFen nedan finns referat och lite reflektioner från X-Cavator

————-
Två sista bogarna var ingen hit för Novan och det var nog där vi tappade mest mot andra längre båtar. Orsaken? Troligtvis är det nog så när man inte behöver pinkryssa är det längden på båten som är avgörande och Novan trivs mycket bättre i kryss än falla av tio grader. Sista halvvindsbogen är nog p.s.s. Kryss och läns fungerade Novan mycketbra i hårda vinden.