Information och planeringsmöte för Allsvenskan

På måndag kväll den 16/3 kl 19:30 i klubbhuset är det informations och planeringsmöte angående deltagandet i Allsvenskan. Alla intresserade och nyfikna är välkomna ! Nedan det info mail som gick ut tidigare;

EBK-Seglare !

Som somliga vet, andra har läst om och några kanske inte vet, Ekerö Båtklubb har som en av arton klubbar kvalificerat sig för den nya nationella ligan i segling, kallad Allsvenskan.

Syftet med vårt deltagande är att skapa ett engagerande projekt i klubben och sprida lite ljus på segling och sjöliv inom Ekerö Kommun. Målsättningen är att vi på sikt skall bli fler som seglar i Ekerö Båtklubb.

Allsvenskan kommer gå över tre helger och det blir ca 15 korta race per helg för en klubb. Svenska Seglarförbundet tillhandahåller 6st J/70s för tävlingarna. Tanken är att vi i Ekerö Båtklubb skall formera ett lag på upp till max 15 seglare, där 4-5 stycken är med per helg.

Helgerna som gäller är;

22 – 24 maj i Saltsjöbaden med KSSS som medarrangör 14 – 16 augusti i Malmö med MSS som medarrangör 28 – 30 augusti på Grötö med HjBK och Cape Crow Yacht Club som medarrangör

För mer information, läs på SSFs länk;

Information om förutsättningar, deltagande, kostnader och allt annat man kan undra över kommer dels som en kortare information på PUBen den 14/3 och dels i separat informationsmöte måndag den 16/3 kl. 19:30 i klubbhuset.

EBK Relaterad information finns på egen Allsvensk sida på klubbens hemsida under fliken ”Segling”. Där ligger bl.a det pressmeddelande vi skickat ut.

Är du intresserad av att vara en i laget, svara i vändande mail senast den 20/3.

Välkomma till en spännande seglingssäsong i Ekerö Båtklubb !

Hälsar Seglingskommittén i EBK