Trevlig kväll i klubbhuset!

Det blev en trevlig PUBafton i klubbhuset. Ca 20 personer slöt upp och seglingssnack varvades med först ett intressant föredrag om segling i Skottland av Tudor Barnard och sedan berättade Lasse Essén om eskaderplanerna till Estland. Tudor som seglat i Skottland många gånger berättade kunnigt om både själva seglingen och områdets historia. Tudor lovade komma tillbaka och hålla ett ytterligare föredrag om tidvatten. Lasse hade gjort en detaljerad presentation om hamnar och farvatten de planerar att passera i sommar på turen Gotland, Lettland, Estland, Finland, Åland. Han hoppas flera vill följa med. Mer information om eskadern kommer på hemsidan. Från kvällens skvaller kan rapporteras att lite nya båtar är på till klubben för 2015, en Dehler 34 och en Jeanneau 35….