Måndagsträning 606

Efter svalt intresse för kappsegling i våras har vi äntligen kommit igång med 606 kappsegling i klubben.

Vi var fyra båtar ute på vattnet och vädret var toppen. Det deltog 11 seglare som seglade i fyra båtar. Vi körde 4st delseglingar på kort kryss/länsbana. Kvällen var så intensiv så jag han tyvärr inte fotografera. Patrik och Malmen var hetast idag i det mesta och hade bästa fart i båten. Deras serie var 1,1,2,1. Sedan var jag och Janne med serien 3.2.1.3. Tätt efter oss var fam. Westh på 2.3.4.2, Nicklas/Lars/Anders hade serien 4,4,3,4.

Under kvällen växlade det ganska mycket i fältet och alla båtarna hade god fart i båten. Några båtar hade lite sämre höjd på kryssen. Vi fick måsng täta dueller vid rundningar och även ute på banan. Frsta starten var inte bra men sedan skärpte vi alla till oss och de två sista starterna var alla båtar med.

Kvällen gav mycket bra träning för alla tror jag. Tänk om vi kunde få mer att detta i EBK då skulle vi bli mycket bättre seglare i klubben. I kväll vart vi fyra båtar efter ett sent avhoppav en båt hur många blir vi nästa måndag?

Just nu är vi 3st båtar klara för nästa måndag.