Måndagsträning

Vi var 7 båtar ute på vattnet vädret var soligt och varmt. Vi hade hårda fajter och vi hann endast med tre race med tre olika vinnare efter många tjuvstarter. Racen var tajta och det var jämnt mellan första och sista båt. Sista seglingen fick jag en straff och tappade tre placeringar andå vann jag knappt över Janne. Fast detta är endast i mina drömmars värld. Janne och jag stod ensamma nere på plan och det bidde båtvård. Ibland får man acceptara att entypsegling i klubben inte är något prioterat av klubbmedlemmar. Frågan är kommer vi ha någon entypsegling mer i vår klubb? Vi som är intresserade av entypsegling får nog ta våra båtar dit entypsegling finns. Nästa måndag är det segling igen och då är det kappsegling i vårcupen för 606or. Våren har börjat presis som jag hade farhåger om.