Avslutning av SM i Karlshamn.

SM som vi kommer minnas som en ända stor väntan på att få starta.
Det kändes som SM som aldrig riktigt kom igång.
Söndags natt var det bra vind men när morgonen kom avtog vinden och det duggade.
Nere vid hamn visade det sig att vinden hade startat igen men det låg en tjock dimma över havet. Återigen blev det et dag med väntan på att få starta. efter några timmar började folk tröttna och sex båtar gav upp och packade ihop.
Tillslut lättade dimman och vi gick ut. Där ute vart det ytligare några timmar väntan då vinden åter avtog och vred mot ost. efter fem försök kom vi igång. Vädret var lättvind och gro sjö. Vi startade återigen allt för försiktigt och kom eger redan från början. Första kryssen låg vi långt ner och vi tog några båtar under spinnen ner till nästa rundning genom att välja rätt väg. Rundningen valde vi fel boj och tappade alla båtar igen. Kryssen upp hade vi ibörjan allt för lite twist i seglet och det gick lite segt. När vi trimmande om storen fick vi fart på båten igen. vi tog några båtar under kryssen.
Spinnen gjorde vi ett misstag och gippade direkt efter rundning men upptäcke detta ganska tidigt och slog tillbaka. Vi tappade fem båtar under sista spinnen och kom 25 i mål. Vi hade mycket stul för första gången i båten. Allt fastnade och vi stod på tampar och båda var besvikna på våran insats. 22.21,23,23,(25) var vissligen jämt men något för dårligt för oss. Vi hamnade i mitten och vi var aldrig bästa EBK båt förutom Turnup.
Summering av SWE-836 av SM.
Allt för dårlig koll på startlinjen och allt för försiktiga i starten, Hyfsad fart i båten men några fel i vägvalet. Till sist kom vi 25 av 48 båtar.
Även Patrik och Simon gjorde en mindre bra insats denna dag.
Paktrik tappade 5 båtar sista 400m och Simon hittade inte rätt denna dagen.