SWELYS/SRS

Nu är det snart torsdag igen och vi kommer ha LYSsegling igen. Banner Johan har fått i uppgift att välja bana om han hinner med. Om man vill finns det 2st 606 i klubben att låna om man vill segla enklare med spinnaker. I år har det varit dårlig användninga av klubbens båtar på torsdagarna.
Visst kan det vara jobbigt att segla mot våra 606or men träning ger färdighet. Vill man kunna vara med och bli bättre seglare ger entyp den bästa träningen. Om man aldrig seglar 606 kommer man mer och mer efter ju mer vi seglar 606. Vill du kunna fajtas mot oss 606 seglare är det dags att börja segla 606a. Dessutom finns det möjligheter att låna båtarna för att genomföra egen träning i 606orna. Vill man ha starthjälp att få fart i en 606 hjälper vi gärna till.